Pargalı İbrahim Paşaya Selam Olsun

Ay resmen bir blogum olduğunu unutmuş durumdayım. Aslında unutmadım ama alan adımı kaptırdım, sonra da taşındım falan derken yazamaz hale geldim. İşim sağ olsun ilham perim uçtu gitti, dımdızlak kaldım ortada. Yahu gün boyunca 8 saat telefonla konuşmak, sürekli mutsuz insanları mutlu etmeye çalışmaktan imanım gevredi yeminle. Bilseydim psikoloji falan okurdum he, pazarlamacı halimle bir noktadan sonra “sen alma bu telefonu, sat en iyisi” diyecek oluyorum, yutkunuyorum. Hayır blogun adını anlatbanaderdini koyduk ama bu kadarı da fazla be canımın içi.

Bir de tüm bunların üzerine gezemiyorum. Evet arkadaşlar, doğru duydunuz, Yunanistan’da bir mülteciyim artık. Sadece oturum hakkım var, ama Schengenimin süresi bitti. Aksi gibi biletler de çok ucuz ve sevgili kişisi fingir fingir gezebilecekken beni bekliyor. Vefalı çocuk vesselam. Hoş geçen bir Kiev’e gideyim bizim çocuklarla dedi ama, Bartın’ın yerini bilmeyen bendeniz, Kiev’in vize istemediğini bildiğimden orda dur bir canım dedim, ben de gelirim!

İşte hal böyleyken ve ben Avrupa’ya uzaktan bakarken, madem öyle bari Yunanistanı bitirelim dedik ve dibimizde zilyon tane ada varken gittik taa Parga’ya. Tatil konusunda biraz sorumsuz bi yaratık olduğumdan, ne yollara baktım ne de ne kadar süreceğine. Tek bildiğim Venedik usulü bir kasaba ve tek sıra renkli evler. Google her ne kadar 5,30 saat dese de, biz bu evleri görmek için 7 saat yol gittik. İyiki de gittik. Yahu öyle bir yer ki, bir taraf yemyeşil orman, diğer taraf masmavi deniz. Ege mi, Karadeniz mi beyni yanıyor insanın. Ömrünü hatırla sevgili izleyerek geçirmiş birisi olarak ada hayatına karşı hep bilinmez bir özlem içindeydim. İşte Parga’da geçirdiğim bu 1,5 gün içinde adalı oldum ben. Herkesi tanıdım, dükkanların önünden geçerken ya da dar bir ara sokakta yürürken birilerine selam verir olduk. Bir de işin en güzel yanı şu ki Yunanistan ucuz bir ülke. O kadar yedik, içtik, gezdik derken 3 kuruş para harcayıp döndük.

20160423_170648

Ahir ömrümdeki en garip otel deneyimini Budapeşte’de Heleni’s Guest Houseda yaşamıştık Aslıkuşla beraber. Koskoca şehirde ara tara bir hosteli bulamadık. Ve karşımıza çıkan 1920 de inşaa edilip, perileriyle beraber günümüze kadar uzanan bir handa, tek dişi kalmış son canavar olan Heleni idi. Bir de utanmadan diyor ki Ben Heleni, bu da benim guest house. Koşarak uzaklaştığımızı hatırlıyorum. Pargada da bir o kadar garip bir konaklama anlayışı gördük. Adamlar ne pasaport istedi bizden ne teminat. Parayı ödemeden çıksak ruhları duymazdı da,vicdan işte, yapamadık yine de.

1. gün sabah denize girelim, sezonu açalım derken, hava bozdu. Bunlar hep lanet işte. Ama karar verdik Parga’ya yerleşip kahvaltıcı dükkanı açıcaz. Kasabadaki bütün otellere mis gibi Türk usulü serpme kahvaltı. Milföy yemekten midem yandı yahu. Sevgili kişisi de su ürünleri mühendisi olduğundan; balıkçılık olsun, dalış eğitimleri olsun bilimum denizcilik işiyle para kazanır, geçinir gideriz. Adam o kadar yer içinden gitti üzeirnde 2 tane beyaz kilise olan 3 adımlık adaya aşık oldu. Ben buraya taşınırım diyor da başka birşey demiyor. Babamdan haberi yok tabii daha, kızını kilisede yaşatıcam desin de görsün neler oluyor 🙂 Gerçi ruhum göçebe benim, yerleşik düzen nasıl olacaksa, neyse deneyip görücez artık.

20160424_110630

Nİhayetinde Parga gidilip görülmesi gereken, huzurlu ve ucuz bir yer. Tercihiniz arabadan yana değilse, Corfu’ya uçakla gidip, oradan araba kiralayıp Parga’ya geçebilirsiniz. Hem gün size kalmış olur, hem de huzura doymuş olursunuz. Temmuz, Ağustos döneminde turist akını olduğundan, otel fiyatları artmış olacağı gibi, denizinden de birşey anlamayabilirsiniz. Bu sebepten bizim bir sonraki ziyaretimiz Eylül’de olacak, bekleriz. Hepsini geçtim, keşke hep tatil olsa ve gezerek para kazansak, daha ne isterim.

20160424_111009

Parga’ya yolunuz düşerse sahil kenarındaki To Souli’de somon ızgara ve kılış balığının tadına bakın. Kendi yapımları olan zeytinyağı ve şarabı, Saganaki’yi ve sarımsaklı ekmeğini deneyin. Afiyet, şeker olsun.